Blog

Marketing – Příklad dokonalé empatie

Skoro ve všech svých příspěvcích píši o tom, že empatie je základní kámen a svatý grál každého dobrého marketéra. Je jedno, jestli si myslíte, že umíte PPC, SEO, branding, rebranding, remarketing, guerilla marketing, inbound, copry write nebo já nevím, co ještě. Pokud nedokážete být empatičtí, umíte kulový. Tak a teď jsem spoustu z vás naštval a…
Více

Vizionář

Již Jan Křtitel František Serafínský Werich, kterého většina z nás zná jen jako Jana Wericha, řekl: „Nejhorší srážka v životě je srážka s blbcem. Blbce nikdy neusvědčíte z blbství. Z takové srážky vyjdete vždycky jako největší blbec pod sluncem“, konec citátu. Není, věřte mi nebo ne, ještě o level horší je srážka se samozvaným vizionářem. Ale pěkně od začátku. Kdysi…
Více

Marketing – Kritika

Tak co, jak ji zvládáte? Myslím, že se primárně rozdělíme na dvě skupiny. Ta jedna odpoví „docela v pohodě“ a ta druhá odpoví „blbě“. To tak asi obecně platí s tím, že si myslím, a to čistě subjektivně, že těch, kteří snáší kritiku blbě, je podstatně víc, než těch, kteří ji snáší „docela v pohodě“.…
Více

Arogance zkušeností aneb jak mi mládí otevřelo oči

Je mi tolik, kolik mi je, a není to málo. V životě jsem toho zažil možná víc než některé rodiny za dvě generace dohromady. Nevytahuju se. To je konstatování a fakt a neznamená to, že vše, co mám za sebou, je super a cool a bezva. Napáchal jsem spoustu zla, průšvihů a přešlapů, řekl jsem…
Více

Pro koho to je v marketingu

Začnu citátem jednoho slavného muže, na jehož moudra se odvolává kdejaký spisovatel nebo stratég, včetně těch marketingových. A to bez výjimky. Za poslední období jsem přečetl mnoho knih a je jedno, jestli to byly knihy Setha Godina, Perry Marhalla nebo paní docentky Jany Přibylové. Všichni se o něm nebo jeho výrocích alespoň jednou zmiňují. Jistě…
Více

Nákupní chování – úvod

Nákupní chování – je to rozbor chování spotřebitele při nákupu. Zákazník zde hraje různé role v podobě iniciátora, ovlivňovatele, rozhodovatele, kupujícího a následně uživatele. Důležitým faktorem je loajalita, frekvence nákupu, časový odstup od jednotlivých fází nákupního procesu. Jedním ze zásadních faktorů, který je třeba brát na zřetel, a to zejména při zavádění nových produktů zejména…
Více

Status

Status. Ach ten status. Toto slovo v latině znamená stav. Je to situace, stav nebo postavení. Obecně lze říct, že většina našich rozhodnutí, která provádíme nemají pro vnějšího pozorovatele racionální základ a jsou z jeho úhlu pohledu i nelogická. Mají však faktor, který naše chování ovlivnil a tím je právě status. A právě status a jeho vnímání,…
Více

EMOCE a jejich vliv na marketing

Někdy je až komické, jak se snažíme dělat ze sebe „drsňáky“, bez emocí, nad věcí, pod kontrolou a s pragmatickým přístupem. Snažíme se v práci nerozčilovat se a pak si úplně špatně vyléváme zlost doma na těch, kteří netuší proč. Občas to máme tak pod kontrolou, než se sesypeme a brečíme jak želvy. Tady bych se…
Více

Pocit sounáležitosti

Pocit sounáležitost. Je to jedna z nejdůležitějších emocí pro člověka vůbec. Myslím, a to je můj osobní a subjektivní názor, že tato emoce je dokonce tou naprosto nejdůležitější emocí, která ovlivňuje naše rozhodování a mnohdy i směr, kterým se ubíráme nebo ubírat budeme. Každý chce někam patřit. Do malé či velké skupiny. Už jako malé děti…
Více

Příběh, sdělení a přijetí

Příběh – je podle výkladu naučného slovníku to, co se stalo „při běhu“, tedy během času, a je v jeho hlavním významu slova vnímán jako něco, co se opravdu stalo. Označujeme jím reálnou událost, skutečný děj, který spojuje dvě hlavní části a těmi je jasný začátek a zřetelné ukončení. V přeneseném významu slova, který se používá jako…
Více